Lucht je hart!

Gewoon kletsen over van alles en nog wat
Gebruikersavatar
Coco
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 16:35

Lucht je hart!

Berichtdoor Coco » 31 Jan 2015, 20:37

Deze is bedoeld voor iedereen die even iets kwijt wil. Het kan positief of negatief zijn, maar net wat jij wilt. x
:)

Gebruikersavatar
Coco
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 16:35

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Coco » 31 Jan 2015, 21:10

Ik zal eerst zelf eens even wat luchten!

Vandaag was ik naar een open dag voor HBO studies in Breda. Ik had nog totaal geen idee wat ik wil gaan studeren, alles leek niet interessant genoeg, behalve een ding: biologische opleidingen, met als voorkeur Bio- medisch laboratoriumonderzoek. Ik wist dit al een tijdje en ben ook gaan onderzoeken van wat de eisen waren voor die opleiding. Dat is dat je een NT of NG profiel nodig hebt, wat ik (of course) weer niet heb. Ik baal natuurlijk verschrikkelijk, en heb bij mijn overstap van Vmbo-tl naar HAVO gevraagd of het mogelijk zou zijn dat ik mijn profiel zodanig zou aanpassen dat het mogelijk zou zijn om mij een NG profiel te geven. Dat kwam er op neer dat ik erg veel zou moeten inhalen van 3 HAVO, en daar zou de school (en ik) heel erg veel moeite voor moeten doen en daar hadden ze natuurlijk geen zin in...

Dus ik heb geprobeerd het van me af te zetten en me te oriënteren op andere richtingen, maar ik kwam er toch steeds op terug dat ik die biologische kant op wil. Maar ik zit vast in dit profiel en kan geen kant op, echt een verschrikkelijk gevoel. Toch heb de afgelopen dagen avonden achter mijn laptop gezeten om op te zoeken hoe het toch mogelijk zou zijn. Het is echter zo complex en bijna onhaalbaar voor mijn gevoel dat ik er echt verdrietig van wordt.

Vandaag gingen we dus naar die open dag en daar keken we (ondanks dat het bijna onmogelijk is) naar de opleiding bio- medisch laboratoriumonderzoek en ik werd er zo enthousiast van dat mijn moeder zei dat we wel een oplossing zouden vinden. We praatten met een begeleider van die school en die zei dat het mogelijk was om deelcertificaten te halen. Dat zou wel betekenen dat ik een jaar extra er over zou doen, omdat ik een tussenjaar nodig had om die deelcertificaten te behalen. Ze vroeg naar mijn vakkenkeuzen, en zo kwam ze er achter dat ik -omdat ik beiden aardrijkskunde en biologie als extra vakken had gekozen (puur toeval)- alleen maar scheikunde hoefde te behalen als deelcertificaat en dat ik dan ook zou vallen onder het NG profiel. BAM. Dat gaf mij zo veel vrolijkheid en opluchting!

We gaan dus met mijn school praten of ze er toch een uitzondering voor willen maken. Mijn moeder betwijfelt het, omdat mijn school op dit punt echt belachelijk slecht is en alleen maar een hoog gemiddelde wil halen bij de centrale eindexamens, maar ze zegt dat als we een hogere instantie om hulp vragen, dat het dan wellicht kan lukken. Ik hoop het zo!



Zo. Dat moest er even uit ! hahaha
:)

Gebruikersavatar
Wen90
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 15:55

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Wen90 » 31 Jan 2015, 21:18

ik hoop dat het je gaat lukken om die extra certificaat te kunnen gaan halen!

Ik moet ook even frustratie kwijt. Ik heb een hele moeilijke periode gehad waarin het bagger ging met stage en nog veel meer dingen. Nu had ik eindelijk een beetje een positieve periode, maar nu heb ik sinds een week ineens enorm veel pijn in mijn kaak, waardoor ik mij de hele dag ziekjes voel, dus bam weg positieve periode. Ik wordt hier gewoon zo gek van! Elke keer als ik iets positiefs heb komt er weer wat negatiefs achteraan.. blegh!!

Gebruikersavatar
Sannerd
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 Feb 2015, 20:29
Locatie: Storybrook
Contact:

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Sannerd » 01 Feb 2015, 20:37

@Coco

Ik studeer biologie & medisch laboratorium onderzoek in Nijmegen. En als je het echt wilt zou ik er helemaal voor gaan als ik jou was!!
Ik hoop voor je dat je school niet moeilijk doet. Ik vind dat een school je moet helpen in zo'n situatie.
Het is namelijk jouw toekomst en ze kunnen niet bepalen of jij kan gaan doen wat je echt wilt!
"Everyone deserves a happy ending!"

Gebruikersavatar
Coco
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 16:35

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Coco » 02 Feb 2015, 15:42

@Sannerd Ik las het net ergens anders, erg toevallig! :) Ik wil het inderdaad heel erg graag! Ook grappig dat je aan de Han studeert, daar wil ik namelijk ook heen haha. Ik heb waarschijnlijk volgende week een gesprekje met mijn decaan ivm het deelcertificaat en dan zie ik of het mogelijk is. In het ergste geval doe ik er een jaar langer over haha
:)

Undercover
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 Feb 2015, 19:34

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Undercover » 02 Feb 2015, 20:23

Ik wil volgend jaar ook naar de HAN voor een hbo Master.

Stiekem vind ik het best lastig om hier rond te neuzen. Waarom is het toch zo ingewikkeld allemaal?! Het liefst had ik mijn toekomst al helemaal gepland, maar liefde en geaardheid blijkt helaas niet helemaal te plannen...zucht..

Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 Feb 2015, 15:46

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor Ronja » 02 Feb 2015, 20:27

Undercover; het is zeker moeilijk als je ontdekt dat je je hele toekomstbeeld moet aanpassen.. Ik heb daar ook erg mee geworsteld maar ik moet zeggen dat ik nu aan het idee gewend ben en dat het zelfs fijn voelt!
Life is short, eat dessert first :mrgreen:

Gebruikersavatar
DANI
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 18:54
Locatie: W'town
Contact:

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor DANI » 17 Feb 2015, 15:29

Op dit moment heb ik hoofdpijn. En dat vind ik niet zo tof.
En ik ben best moe. Voelde mij gisteravond/ vannacht ook niet echt chill.
Dus misschien komt het daardoor.

dionnekex
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 Mar 2015, 16:15
Locatie: Brabant

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor dionnekex » 29 Jun 2015, 18:47

Hierbij lucht ik mijn hart.

Op dit moment ben ik erg negatief.
Door wat er de afgelopen weken is gebeurd, heb ik niet kunnen leren voor mijn proefwerkenweek. Op dit moment ben ik daarmee bezig. Afgelopen zaterdag is de eerste dag dat ik goed heb kunnen leren. Shit.. Hoe ga ik dat nu oplossen.

Af en toe wil ik iets relaxed doen, iets waardoor mijn hoofd leeg raakt. Is er iemand die daar een idee voor heeft.
Wat zou een manier zijn om mijn hoofd leeg te maken voor een tijdje. Gewoon, dat ik me even goed voel en daaarna weer ervoor kan knokken.

Graag hoor ik iets.

Liefs, Dionnekex
Head up, stay strong.
Fake a smile and move on!

mandy14
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 Jun 2015, 22:51
Locatie: Tilburg

Re: Lucht je hart!

Berichtdoor mandy14 » 29 Jun 2015, 20:28

Hallo,
hierbij lucht ik ook maar eens mijn hart!

ik weet niet wat ik aanmoet van wegen dat ik met veel dingen zit !
ik probeer mijn hoofd leeg te maken maar het lukt niet!
ik slaap al maanden enorm slecht en zeg tegen iedereen dat ik gewoon goed slaap maar dat is helemaal niet zo!!!!
Heeft iemand tips wat ik kan doen?

Groetjes Mandy xx
Be who you wants to be! Not they wants you to be! FACK OFF


Terug naar “Gewoon kletsen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron