Wat is geluk/gelukkig zijn?

Gewoon kletsen over van alles en nog wat
hartje26
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 Feb 2015, 12:14

Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor hartje26 » 29 Mar 2015, 21:02

Vandaag op verjaardag geweest waar de een honderduit praatte over de nieuwe auto die hij gekocht heeft en de ander daarover heen moest met alle luxe artikelen die hij wel niet had. Het viel me op en het valt me vaker op dat er mensen zijn die geluk of gelukkig zijn omschrijven met het materialisme wat ze hebben. Is geluk of gelukkig zijn uit te drukken in de mooie spullen die je hebt of is een spel wat gespeeld word?

Het zette me aan het denken wat geluk of gelukkig zijn voor mij is. Het klinkt altijd zo cliche, want iedereen geeft meestal hetzelfde antwoord (als je doorvraagt) Gezondheid, gezin, gelukkig zijn met jezelf enz. Het zijn de kleine dingen die het doen, dat je elke dag blij mag zijn dat je er bent, dat je een dak boven je hoofd hebt, mensen hebt die om je geven, iemand hebt die van je houd, een bord eten hebt, niet in oorlog leeft en ondanks dat wij Nederlanders goed zijn in zeuren, hebben we het in Nederland best goed (vergeleken met andere landen op de wereld) Ondanks al die heerlijke clichés kan ik voor mezelf geen duidend antwoord geven op wat mij gelukkig maakt, misschien is dat ook omdat ik niet weet wat het woord gelukkig dan precies is. Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat ik jullie geluk of wat maakt jullie gelukkig?

Gebruikersavatar
dejongcl
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 Feb 2015, 11:50

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor dejongcl » 29 Mar 2015, 23:54

Je kan het mooiste huis van de wereld hebben, met een garage vol aan auto's en motoren. Een huis gevuld met het beste van het beste en het mooiste van het mooiste aan meubels en apparatuur. Je kan de hele wereld over reizen in alle luxe die mogelijk is. Je kan zo gezond zijn als een vis, elke dag een bord eten voor je neus, een dak boven je hoofd en ga zo maar door, maar als je elke dag alleen in gezondheid doorbrengt, in dat prachtige mooie huis met al die auto's, motoren, meubels en apparatuur. Die mooie luxe vakanties die je alleen beleeft, dat is naar mijn mening, geen geluk. Voor mij persoonlijk woon ik liever onder een brug, met een gebrekkige gezondheid, elke dag vechten voor wat eten maar wel elke dag in de ogen van mijn geliefde kunnen kijken en omringt worden door de vrienden die mij dierbaar zijn. Geluk kan je niet kopen, geluk moet je voelen in je hart. Wees dankbaar voor de mensen die jij lief hebt en die jou liefhebben, voordat de tijd jou laat beseffen wat je had.....
Once in awhile, right in the middle of an ordinary life, love gives us a fairy tale

Gebruikersavatar
EvilQueen
Berichten: 141
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 15:21

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor EvilQueen » 30 Mar 2015, 13:27

Ik zie geluk als een combinatie van verschillende dingen. Zo kan ik me gelukkig voelen als mijn dochter vertelt dat ze trots is op iets wat ze heeft gedaan. Maar ik kan me ook gelukkig voelen als ik helemaal alleen op de bank lig, met een goed boek, of leuke film op tv. Of als ik samen met mijn vrouw een evenement bezoek of we gezellig uit eten zijn..... Of als ik in de auto zit en kan meezingen met een heerlijk nummer.... Ik hoef dus niet altijd samen te zijn om het gevoel van geluk te ervaren.
"Evil isn't born, it's made" (Once Upon a Time)

Gebruikersavatar
dejongcl
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 Feb 2015, 11:50

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor dejongcl » 30 Mar 2015, 15:01

Ik hoef dus niet altijd samen te zijn om het gevoel van geluk te ervaren.


Ik bedoelde ook niet 24/7 bij iemand op de lip zitten haha... Ik probeerde te zeggen dat na mijn mening het leven en geluk er is als je het kan delen met iemand... Die avond alleen op de bank is genieten als je de andere avonden die niet hebt haha...
Once in awhile, right in the middle of an ordinary life, love gives us a fairy tale

Gebruikersavatar
EvilQueen
Berichten: 141
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 15:21

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor EvilQueen » 30 Mar 2015, 18:17

dejongcl schreef:
Ik hoef dus niet altijd samen te zijn om het gevoel van geluk te ervaren.


Ik bedoelde ook niet 24/7 bij iemand op de lip zitten haha... Ik probeerde te zeggen dat na mijn mening het leven en geluk er is als je het kan delen met iemand... Die avond alleen op de bank is genieten als je de andere avonden die niet hebt haha...


Aaaaaaaaaah ok.......lol
"Evil isn't born, it's made" (Once Upon a Time)

Gebruikersavatar
DANI
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 18:54
Locatie: W'town
Contact:

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor DANI » 30 Mar 2015, 19:21

Na een theatervoorstelling ( afgelopen zaterdag bij sara kroos) en beetje teveel energie hebben, dus ik was druk. En toen deed ik zo als een ninja " hajaaaaaaa" als of ik de deur open trapte ( waren automatische deuren).

En toen bij de volgende deuren deed mn vriendinnetje het ineens ook.

Samen gek doen na een heele leuke avond en daarna kei hard lachen. En dan 's avonds zo verliefd in slaap vallen.

Dat is geluk voor mij.

Gebruikersavatar
Wen90
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 Jan 2015, 15:55

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor Wen90 » 30 Mar 2015, 21:19

Voor mij is gelukkig zijn mijn familie om mij heen hebben en een beetje rust in mijn leven hebben. Helaas heb ik het laatste nooit gehad, maar ik merk dat het iets is waar ik heel erg behoefte aan heb en naast mijn familie een 'moord' voor zou doen.

Riri
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 Feb 2015, 19:08

Re: Wat is geluk/gelukkig zijn?

Berichtdoor Riri » 01 Apr 2015, 15:28

Voor mij is geluk dat ik me goed voel met hoe ik ben. Dat ik blij ben met de mensen om me heen. En dat ik dingen kan doen die ik leuk vind, met of zonder mensen.

Het kan zijn dat sommige dingen nog leuker zijn wanneer je in het bezit bent van iets materialistisch, maar als ik het niet heb vind ik een andere manier waardoor ik misschien nog wel gelukkiger wordt!


Terug naar “Gewoon kletsen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron