Actualiteit

Gewoon kletsen over van alles en nog wat
Twinkel
Berichten: 405
Lid geworden op: 04 Mar 2015, 15:29

Actualiteit

Berichtdoor Twinkel » 22 Mar 2016, 17:32

Hier een topic voor alle actuele onderwerpen.

Dit kunnen nieuwsberichten zijn, politieke kwesties, sport, etc.
''Jouw weg zal ontstaan waar jij loopt"

Twinkel
Berichten: 405
Lid geworden op: 04 Mar 2015, 15:29

Re: Actualiteit

Berichtdoor Twinkel » 22 Mar 2016, 17:42

Vandaag de dag begonnen als alle anderen. Opgestaan, snel een douche genomen en naar mijn werk vertrokken. Eenmaal daar werd ik gelijk bij binnenkomst geconfronteerd met het nieuws over Brussel. Aanslagen, hoe verschrikkelijk ook, echt schikken deed ik maar even. Het is zo dichtbij, het zijn niet de eerste aanslagen en we weten allemaal dat het ook niet de laatsten zullen zijn.
Op zo'n dag als vandaag vraag ik me echt af in wat voor wereld wij nu leven. En hoelang het duurt tot het nóg dichterbij komt. Wil ik me door angst laten leiden? Nee, liever door realisme. Helaas is dit de realiteit waarin wij nu leven.
De realiteit waarin velen onschuldigen slachtoffers worden gemaakt, angst wordt gezaaid, mensen met verwondingen, pijn en verdriet achterblijven.
Het raakt me, ik volg de nieuwsberichten maar voel me tegelijk ook zo machteloos.
''Jouw weg zal ontstaan waar jij loopt"

Twinkel
Berichten: 405
Lid geworden op: 04 Mar 2015, 15:29

Re: Actualiteit

Berichtdoor Twinkel » 25 Mar 2016, 22:42

Een icoon is overleden.
Johan Cruijff, waarschijnlijk de grootste voetballer uit onze geschiedenis. Hij heeft zijn strijd tegen longkanker verloren. 68 jaar oud nog maar.
Hoe groots iemand ook mag zijn. Als het om gezondheid gaat is ieder gelijk, en ook weer niet.
De kwetsbare kant van het leven, of beter gezegd het einde ervan. En dat we nooit weten wanneer dat voor wie zal zijn. Beangstigend.

(zie ook de blog van Joyce.)
''Jouw weg zal ontstaan waar jij loopt"

Twinkel
Berichten: 405
Lid geworden op: 04 Mar 2015, 15:29

Re: Actualiteit

Berichtdoor Twinkel » 06 Apr 2016, 14:48

Referendum

Vandaag de dag van het referendum.
Ben benieuwd wat dit verder nog politiek teweeg brengt in de wereld.
En om het hier iets kleiner te maken, benieuwd wie er allemaal gaat/is gaan stemmen?
''Jouw weg zal ontstaan waar jij loopt"


Terug naar “Gewoon kletsen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron