Koken en bakken!

Bespreek hier alles wat met lifestyle te maken heeft.
theemuts
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 Mei 2015, 17:29

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor theemuts » 21 Mei 2015, 20:18

Ik volg een vrij streng dieet en eet geen gluten, lactose, caseïne, soja, spinazie, peulvruchten, suiker, E621 en ben erg spaarzaam met overige E-nummers.
In de praktijk eet ik dus vooral veel groenten, vlees, eieren en noten. Eens in de zoveel tijd heb ik zin om te snacken, zoals vanavond. Ook zonder al de bovenstaande producten kun je best lekkere snacks maken, als je niet meer zo gewend bent aan de zoete smaak van suiker. Vandaag heb ik daarom een dieetproof bananenbroodje en een chocoladecakeje gemaakt. Ik vond ze best lekker en heb ze goedgekeurd!

Gebruikersavatar
ZusVanRonja
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 Feb 2015, 01:33

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor ZusVanRonja » 22 Mei 2015, 19:00

Banaan, melk en kaneel smoothie, heerlijk! Yoghurt vind ik snel te zuur. Sojamelk i.p.v. gewone melk vind ik ook lekker.

Afgelopen dinsdag zelf kebab gemaakt, heel simpel en super lekker (voor 4 personen): 500gr mager lamsgehakt, ras el hanout kruidenmix, koriander, peper, zout, 2 teentjes rode knoflook en een ui (hoeveelheden kruiden etc. op gevoel). Alles bij elkaar in een kom gooien, goed kneden. Dan vlees verdelen en een soort worstjes ervan maken. Ff in de koekenpan of grill (ik had wat ui en koriander los erbij in de pan) en klaar! Lekker met Turks brood, wat sla en tomaatje/komkommer. Pita's of wraps kan ook.
If people could hear what I'm thinking, I would be in a mental hospital.

Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 Feb 2015, 15:46

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor Ronja » 22 Mei 2015, 19:06

De kebab die mijn zus hier post heb ik net ook gegeten, lekker!

Hier nog een smoothie freak. Ik flikker vaak allerlei fruit bij elkaar met yoghurt of melk. Recepten zijn wel fijn voor wat variatie.
Life is short, eat dessert first :mrgreen:

Curlygirl
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 Mei 2015, 14:47

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor Curlygirl » 23 Mei 2015, 10:20

ZusVanRonja schreef:Banaan, melk en kaneel smoothie, heerlijk! Yoghurt vind ik snel te zuur. Sojamelk i.p.v. gewone melk vind ik ook lekker.

Afgelopen dinsdag zelf kebab gemaakt, heel simpel en super lekker (voor 4 personen): 500gr mager lamsgehakt, ras el hanout kruidenmix, koriander, peper, zout, 2 teentjes rode knoflook en een ui (hoeveelheden kruiden etc. op gevoel). Alles bij elkaar in een kom gooien, goed kneden. Dan vlees verdelen en een soort worstjes ervan maken. Ff in de koekenpan of grill (ik had wat ui en koriander los erbij in de pan) en klaar! Lekker met Turks brood, wat sla en tomaatje/komkommer. Pita's of wraps kan ook.


Dat klinkt echt super lekker! In de zomer voor op de BBQ!

theemuts
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 Mei 2015, 17:29

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor theemuts » 04 Jun 2015, 19:12

Vanavond heb ik zelf kipshoarma gemaakt. Het recept is afkomstig van Frances van Foodgloss, dus alle credits gaan naar haar :)

- 2 kipfilets
- 1 paprika
- 1 ui
- 2 el shoarmakruiden

Kip kort bakken, ui, paprika en shoarmakruiden erbij. Simpeler kan niet, wel superlekker :)


Het recept van de shoarmakruiden ziet er als volgt uit:
- 2 eetlepels knoflookpoeder
- 4 eetlepels korianderpoeder
- 2 eetlepels uienpoeder
- 3 eetlepels paprikapoeder
- 4 eetlepels komijnpoeder
- 1 eetlepel pimentpoeder
- 1 eetlepel kerriepoeder
- 1 eetlepel zout (ik gebruik Keltisch zeezout)
- 1 eetlepel kaneel

Twinkel
Berichten: 405
Lid geworden op: 04 Mar 2015, 15:29

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor Twinkel » 29 Apr 2016, 23:55

Aangezien ik sinds een paar weken wat gezonder aan het eten ben ben ik op zoek naar lekkere en gezonde recepten.
Wie heeft er allemaal een lekker en gezond recept en wil dat hier delen?

Hoeft echt geen super de luxe maaltijd te zijn hoor. Over het algemeen tover ik mijn eten binnen een half uur op tafel. (eventuele oventijden niet meegerekend) ;-)
''Jouw weg zal ontstaan waar jij loopt"

Gebruikersavatar
Michelle
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 Nov 2015, 17:15

Re: Koken en bakken!

Berichtdoor Michelle » 29 Apr 2016, 23:55

Ik lees mee :mrgreen:
"De enige man die mij blij kan maken.. Gaston van de postcode loterij met een cheque van 10 miljoen.. :haaaai: "


Terug naar “Lifestyle”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron