Gezocht: vrouwen die willen meedoen aan onderzoek naar anti-lesbisch geweld

Hier vind je leuke oproepjes of interessante mededelingen
Iris18
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Apr 2017, 15:43

Gezocht: vrouwen die willen meedoen aan onderzoek naar anti-lesbisch geweld

Berichtdoor Iris18 » 12 Apr 2017, 14:59

Hoi Dames!

Ik ben Iris en ik studeer aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ben nu bezig met mijn masterscriptie over anti-lesbisch geweld (ik leg later uit wat ik precies bedoel met deze term) in Amsterdam.

Ik doe dit onderzoek vanuit persoonlijke interesse en omdat er erg weinig onderzoek is naar geweld tegen niet-heteroseksuele vrouwen. Over het algemeen is onderzoek en preventie gericht op mannelijke homo's. Dat komt, volgens een van de onderzoekers op dit gebied, omdat er erg weinig gegevens zijn over geweld tegen niet-heteroseksuele vrouwen. Ook de politie bevestigt dit. Uit het onderzoek dát is gedaan, blijkt dat het geweld wel plaatsvindt, maar dat het heel anders is dan anti-homogeweld. Vaak is geweld gericht op de seksuele oriëntatie van de vrouw en op het vrouw-zijn zelf. Ik wil de ervaringen van de niet-heteroseksuele vrouwen zichtbaar maken en onderzoeken hoe de gemeente Amsterdam/de politie in Amsterdam deze groep kan helpen.

In mijn onderzoek wil ik me richten op allerlei verschillende vormen van geweld. Je moet hierbij dus niet te veel vasthouden aan de traditionele betekenis van het woord "geweld". Geweld kan betekenen: nageroepen worden op straat omdat je lesbisch bent, seksueel getinte opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgen op het werk, betast worden tijdens het uitgaan, druk voelen van je familie of vrienden om niet lesbisch/bi te zijn, angstig zijn voor de mening van anderen, ervaring hebben met lichamelijk geweld etc.


Heb jij hier ervaring mee? Wil je worden geïnterviewd door mij of meer info over dit onderzoek? Stuur me een e-mail: iris1.devries@gmail.com.


Natuurlijk blijven de vrouwen die worden geïnterviewd geheel anoniem!