Stichting Outway organiseert zomerkamp

Hier vind je leuke oproepjes of interessante mededelingen
Gebruikersavatar
ikvrouwvanjou
Site Beheer
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 15:56

Stichting Outway organiseert zomerkamp

Berichtdoor ikvrouwvanjou » 31 Jul 2017, 12:12

Stichting Outway organiseert zomerkamp voor lesbische, homo, biseksuele of transgender jongeren.

Het doel van Hojokamp is om de jongeren een veilige omgeving te bieden waarin zij volledig zichzelf kunnen zijn: be yourself! ‘Even niet in de minderheid zijn’ speelt hierbij een grote rol. Het kamp vindt dit jaar alweer voor de vijftiende keer plaats. Zoals afgelopen jaren zijn er weer 72 inschrijvingen. De doelgroep van het Hojokamp is LHBT+ -jongeren (Lesbisch, Homo, Bi, Transgender of anders) van 13 tot en met 25 jaar. De 26 vrijwilligers van Stichting Outway staan te popelen om de grote groep deelnemers te ontvangen. De kampweek vindt plaats op een kampeerboerderij in de buurt van Eindhoven.

Wat doet het Hojokamp met de jongeren?
Door de jaren heen hebben al ruim 700 jongeren ervaren wat het is, een Hojokamp. Veel van hen ervaren een enorme boost van zelfvertrouwen, persoonlijke ontwikkeling en acceptatie van hun seksuele voorkeur en/of genderidentiteit.

Activiteiten
De deelnemers – overigens een zeer diverse groep met jongeren vanuit heel Nederland – doen diverse interactieve workshops waarbij onder andere onderwerpen als ‘coming-out’, ‘zelfvertrouwen’ en ‘seksualiteit’ voorbij komen. Onder begeleiding gaan de jongeren met elkaar in gesprek: ervaringen uitwisselen, erkenning en herkenning vinden bij elkaar. Daarnaast zijn er verschillende sport- en spelactiviteiten en voldoende vrije tijd waarin er wordt gekletst, gevoetbald, gedanst, gekaart en waarin vriendschappen voor het leven worden gesloten.

Verboden
Stichting Outway wil dat ouders hun kinderen met een veilig gevoel naar het Hojokamp laten gaan, daarom zijn alcohol en drugs ten strengste verboden. Ook seksuele handelingen zijn verboden, de stelletjes die ontstaan moeten zich dus even een weekje inhouden.

U bent van harte uitgenodigd om langs te komen. Het meest geschikte moment hiervoor is op donderdag 10 augustus vanaf 10.30 uur. Op deze dag staat de meerkamp gepland, een lekker actieve dag voor zowel de vrijwilligers als de deelnemers. Zowel vrijwilligers als deelnemers mogen worden geïnterviewd en er kunnen ook foto’s worden gemaakt. In overleg is een andere dag ook mogelijk.

abchey
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Okt 2017, 18:21

Re: Stichting Outway organiseert zomerkamp

Berichtdoor abchey » 03 Nov 2017, 20:48

Hi , ik ben Cheyenne ik ben 18 jaar oud.
Ik ben lesbische en al 3 jaar uit de kast en erg trots en blij dat ik mee gegaan ben met hojokamp want anders zat ik er denk ik nog steeds in :p

Ik ben in 2016 mee gegaan met hojokamp stichting Outway voor het eerst , dat was erg spannend van ja wat zal der allemaal komen en ben je niet alleen allemaal vragen die door je hoofd gingen. Ik had van te voren een paar reacties gelezen ik las bijvoorbeeld ja in het begin ken je niemand maar 5 min heb je een klik met iedereen ik was er verbaasd ik dacht nee dat klopt niet :p Toen we met zijn alle aankwamen op het kamp terrein was het erg spannend niemand kent elkaar en binnen no time ken je elkaar en je hebt direct een klik met iedereen wat je in het dagelijkse leven niet mee maakt want die mensen die mee gaan met hojokamp hebben het zelfde meegemaakt of voelen zich het zelfde en herkennen zich in elkaar. Dat is erg fijn ! hojokamp 1 is erg aan te raden voor als je erg zoekend bent naar je geaardheid en nieuwe vriendengroep wilt vinden ! (en ga zo maar door) Ik verklap niet wat ze allemaal doen op de twee hojokamps maar geloof mij het is het echt waar een week je jezelf zijn zonder vooroordelen rare blikken en in deze roze bubbel :ikvrouwvanjou: wil je niks liever dan blijven want zodra je weer onderweg naar huis bent merk je echt verschil met de echte wereld al die hetero's om je heen en not gay people best wennen na een hele week lekker jezelf zijn en open te kunnen zijn over wie je bent.



Voor de gene die mee gaan of twijfelen gewoon lekker gaan je leeft maar een keer! Het leven is een groot feest alleen je moet zelf de slingers ophangen (:


Terug naar “Oproepjes en mededelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron